چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:,
 

سبک های مختلف پالت چوبی

اکثر مردم فکر می کنند که تمام پالت ها به یک شکل هستند، اما انواع مختلف سبک پالت چوبی وجود دارد. انتخاب پالت چوبی مناسب به معنی تفاوت بین پیدا کردن امن ترین پالت چوبی ساخته شده از بهترین مواد در مقابل پالت چوبی آسیب دیده که شامل مواد سمی و شیمیایی است. بنابر این یکی از نکاتی که قبل از خرید پالت چوبی باید به آن توجه کرد نوع سبک پالت چوبی است. بسته به نیاز خود سعی کنید پالت چوبی مناسب را انتخاب کنید. در اینجا به چند نمونه از سبک های پالت چوبی اشاره می کنیم.

پالت چوبی دو طرفه قابل بازیافت

پالت چوبی دو طرفه با چوب یکپارچه

پالت چوبی دوطرفه از نوع wing

پالت چوبی چهار طرفه یکپارچه با سه پایه

پالت چوبی چهارطرفه بر پایه محیط

پالت چوبی چهار طرفه از نوع wing

پالت چوبی چهار طرفه با چوب یکپارچه بر پایه محیط

پالت چوبی اروپایی800*1200

پالت چوبی چهار طرفه با تخته های جدا از هم و سه پایه

چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:,

محل های ایده آل برای تهیه پالت چوبی دست دوم سالم

بهترین پالت چوبی عاری از آفت کش، مواد شیمیایی، و دیگر مواد سمی را از کجا می توانید تهیه کنید؟ در زیر لیستی را برای شما ارائه کرده ایم که می توانید از آنها به عنوان یک منبع عالی به منظور تهیه پالت های چوبی با کیفیت برای پروژه های خود استفاده کنید.

  1. تامین کنندگان خوراک و تغذیه خشک: یکی از بهترین مکان ها برای تهیه پالت چوبی دست دوم فروشگاه های تامین کننده خوراک و تغذیه حیوانات هستند. پالت چوبی موجود در این مناطق معمولا از چوب نرم ساخته شده و غیر سمی هستند.
  2. محل ساخت و سازهای مسکونی: پالت چوبی در این مناطق معمولا برای حمل سیمان، کیسه های گچ، و یا ترکیبی از هر دو استفاده می شوند - تمام این مواد غیر سمی هستند. البته همیشه قبل از خرید از مالک بپرسید و اطمینان حاصل کنید که پالت چوبی مورد نظر شما سمی نباشد چون گاهی آنها دارای پالت های چوبی سمی هستند.
  3. شرکت های فعال در جنگل: پالت چوبی با کیفیت ، برای حمل طبیعی گیاهان، بوته ها و چمن استفاده می شود. از خرید پالت چوبی رنگی که برای حمل کود استفاده شده است، اجتناب کنید.
  4. مراکز تحویل و توزیع روزنامه ها: در خیلی از مواقع، یک صحبت سریع و مودبانه با یکی از رانندگان، و یا مدیران اداری برای رفع مشکل انجام این وظیفه سخت خرید پالت چوبی کافی خواهد بود. فقط فراموش نکنید که حتما اجازه بگیرید.
چهار شنبه 21 مرداد 1394برچسب:,

شرح کدهای درمان موجود بر روی پالت چوبی

کدهای درمان معمولا بر روی پالت چوبی استاندارد نوشته می شوند. این کد ها حروفی 2 تا 4 حرفی هستند که بیانگر شیوه ای است که پالت چوبی با استفاده از آن محافظت و ضدعفونی شده است. این کدها به شرح زیر هستند:

  1. DB: (پوست کنده شده) در این روش پوست پالت چوبی با استفاده از یک ابزار برش چوب کنده می شود و پالت چوبی بدون درمان باقی می ماند. پالت چوبی، با حروف DB علامت گذاری می شود و به این معنی است که عاری از مواد شیمیایی است و برای استفاده امن است.
  2. HT: (تحت حرارت قرار گرفته است) فرایند عملیات حرارتی با غوطه وری پالت چوبی تازه ساخته شده در یک کوره مواج برای 30 دقیقه برای حصول اطمینان از عدم بروز مشکل بدون استفاده از مواد شیمیایی آغاز می شود. پالت چوبی با علامت HT با مواد شیمیایی محافظت نشده و مناسب برای استفاده است.
  3. MB: (متیل بروماید) این قارچ کش های سمی نه تنها باعث کشتن قارچ ها می شوند بلکه شما را نیز بیمار می کنند. استفاده از پالت چوبی با این علامت در کانادا ممنوع است. اگر شما یکی از این پالت چوبی ها را مشاهده کردید، در محل مناسب نگهدارید.
  4. EPAL: (یک لوگو انجمن پالت چوبی اروپایی) این علامت به این معنی است که پالت چوبی debarked شده و تحت عملیات حرارتی قرار گرفته است.
  5. EUR: (نسخه قدیمی EPAL) پالت چوبی دارای این علامت بسیار نادر است، اما باید به طور کلی از این نوع پالت چوبی اجتناب شود حتی با اینکه EPAL تایید شده است.
  6. پالت چوبی رنگ شده: یک پالت چوبی رنگ شده در ابتدا وارد یک استخر مواد شیمیایی می شود و می تواند بسیار سمی باشد. از استفاده از پالت چوبی رنگ شده در پروژه های چوبی پرهیز کنید.
چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

پالت چوبی دارای استفاده های بسیاری است. پالت چوبی دست دوم و دور انداختنی را می توان در صنایع دستی  و قطعه های مختلف وسایل استفاده کرد. در ظاهر پالت چوبی دست دوم هیچ چیز جز یک تکه چوب دور ریختنی نیست. اما با اندکی خلاقیت می توان از آن به عنوان جا کفشی، تخت، میز قهوه خوری، مبل راحتی، محلی برای نگهداری وسایل، ساخت یک محیط تفریحی و... استفاده کرد.

تولید کنندگان صنایع دستی به خوانندگان توصیه می کنند از پالت چوبی دست دوم برای ساخت اسکیت بورد، قفس حیوانات کوچک و یا نرده ها استفاده کنند. پالت چوبی برای استفاده در وسایل چوبی حداقل توسط یک شرکت بازیافت می شود. از پالت چوبی دست دوم می توان برای ساخت وسایل تزیینی نیز استفاده کرد.

اگر شما نیز به فکر کاهش روزافزون درختان جنگل به دلیل قطع بی رویه آنها هستید، توصیه می کنیم پالت چوبی خود را دور نیندازید و از آنها به نحو احسن استفاده کنید.

سازنده گیتار آکوستیک، Taylor Guitars، برای نشان دادن اهمیت روش ساخت در مقابل چوب های عجیب و غریب و گران قیمت، یک "گیتار پالت" با کیفیت بالا از چوب پالت ساخت.

پالت چوبی دور انداختنی، نباید برای هیزم و یا صنایع دستی استفاده شود مگر آن که مشخص شود که چوب آن با مواد نگهدارنده چوب، قارچ کش و / یا آفت کش ها محافظت نشده است. pyrethrin و propiconazole از نگهدارنده های رایج برای پالت چوبی می باشند. علاوه بر این، محصولات وارداتی پالت چوبی به طور معمول با آفت کش های بسیار سمی ضد عفونی می شوند. در طول استفاده، مواد مضر و یا مواد شیمیایی ممکن است روی چوب پالت نشت و جذب شود.

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

امروزه از پالت چوبی علاوه بر استفاده در صنعت حمل و نقل، استفاده های خلاقانه زیادی می شود. یکی از این موارد استفاده، خانه های پالتی هستند. خانه های پالتی، خانه هایی هستند که معمولا از پالت چوبی برای ساخت آنها استفاده می شوند. خانه های پالتی دارای مزایا و معایبی هستند که در اینجا بعضی از آنها را برای شما شرح می دهیم.

مزایا:

  1. کم هزینه
  2. به سرعت ساخته می شوند
  3. برای استفاده به عنوان پناهگاه بسیار کارآمد است
  4. جلوگیری از دور ریختن پالت چوبی دست دوم

معایب:

  1. عمر کوتاه
  2. امکان ایجاد اختلالاتی در سلامتی به دلیل استفاده از قارچ کش ها و سموم

در ادامه بیشتر راجع به مزایا و معایب این خانه ها صحبت خواهیم کرد.

I-Beam Design، یک شرکت معماری و طراحی داخلی مستقر در نیویورک است، که در یک رقابت  در سال 1999 با موضوع " خانه ای از پالت" (با اسپانسری "معماری برای انسان")، موفق به کسب پیروزی شد. خانه پالتی، خانه های موقت مقرون به صرفه هستند که می توانند به مرور زمان دائمی نیز باشند. می توان از آن ها به عنوان پناهگاه و یا به عنوان یک مسکن مقرون به صرفه نیز استفاده کرد. با توجه به ماهیت اجزای پالت، منافذ بین دیواره آن را می توان با انواع مواد که در دسترس کاربر قرار دارد، پر کرد.

به نظر می رسد اقلام ساخته شده از پالت چوبی دوام و مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی نشان خواهند داد. با این حال، تماس نزدیک با چوب پالت و یا استنشاق گرد و غبار آن و یا خاک اره می تواند منبع قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی آفت کش و قارچ کش باشد. البته هیچ اطلاعاتی مبنی بر انتقال بیماری های حاد از این مواد وجود ندارد اما ممکن در بعضی افراد باعث ایجاد تهوع شود.

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

با توجه به کنوانسیون بین المللی حفاظت از گیاهان ( IPPC)، اکثر انواع پالت چوبی که در مرزهای ملی حمل می شوند باید از موادی که ناقل گونه های مهاجم حشرات و بیماری های گیاهی را نیستند، ساخته شوند. استانداردهای پالت چوبی در ISPM 15 تعیین شده است.

پالت چوبی ساخته شده از چوب خام، با ISPM 15 سازگار نیست. برای سازگاری، پالت چوبی باید مطابق استاندارد های پوست کنی شود و توسط یکی از عوامل زیر که مورد تایید آژانس درمان است حفاظت شود:

  1. عملیات حرارتی: چوب باید تا رسیدن حداقل دمای هسته به  56 درجه فارنهایت (132.8 درجه سانتیگراد) به مدت حداقل 30 دقیقه گرم شود. پالت چوبی که از این طریق محافظت می شوند به عملیات حرارتی مورد تایید IPPC تقریبا نزدیک است.
  2. ضد عفونی شیمیایی: چوب باید با متیل بروماید ضد عفونی شود. از 19 مارس 2010 استفاده از متیل برومید به عنوان یک درمان قابل قبول براساس ISPM15 در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است. به دلیل اینکه این ماده به استراتوسفر لایه اوزون آسیب می زند.

در هر دو روش، پالت چوبی از هر دو طرف تحت درمان قرار می گیرد.

پالت چوبی ساخته شده از مواد غیر چوبی مانند فولاد، آلومینیوم، پلاستیک، و یا محصولات چوبی مهندسی شده مانند تخته سه لا، تخته رشته گرا، و یا تخته فیبر چین دار نیازی به تایید IPPC ندارند، و در نظر گرفته شود از قوانین  ISPM15 معاف هستند.

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

پالت چوبی غالبا و به طور معمول در صنعت حمل و نقل استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که پالت چوبی کاربردهای دیگری نیز دارد. همانطور که از اسم این نوع پالت مشخص است، پالت چوبی از چوب درختان تشکیل شده است. اما چوب چه درختانی برای ساخت پالت چوبی مناسب است؟ پاسخ این سوال را در زیر برای شما شرح داده ایم.

برای ساخت پالت چوبی تقریبا از چوب هر نوع درختی می توان استفاده کرد. البته چوب درختان متفاوت دارای استحکام مختلفی هستند. بسته به نیاز می توان جنس پالت چوبی را انتخاب کرد. در سواحل غربی معمولا از چوب درختانی چون صنوبر و کاج و سوزنی برگان برای ساخت پالت چوبی استفاده می کنند. پالت چوبی ساخته شده از این نوع چوب ها سبک هستند. از این چوب ها غالبا برای ساخت تخته هایی با ابعاد 2x4,2x6,2x8,2x10,2x122 استفاده می شود. این چوب ها از طریق میخ به هم وصل شده و پالت چوبی را شکل می دهند.

چوب درخت سدر که در سواحل غربی رشد می کند، برای ساخت پالت چوبی به اندازه کافی قوی نیست.

در سواحل شرقی، نیز از چوب گردو، بلوط، افرا و ... برای ساخت پالت چوبی استفاده می کنند. پالت چوبی ساخته شده از این نوع درختان بسیار سنگین هستند.

بنابراین به راحتی با بلند کردن پالت چوبی می توان تشخیص داد که این پالت چوبی ساخت سواحل غربی است و یا از چوب درختان مناطق شرقی ساخته شده است.

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

برتری پالت چوبی دست دوم نسبت به پالت چوبی نو

در اکثر کشور ها استفاده از پالت چوبی دست دوم رواج پیدا کرده است. از پالت چوبی می توان در مصارف مختلف استفاده کرد. حتی یکسری بنگاه ها نیز در زمینه فروش پالت چوبی دست دوم مشغول به کار هستند. پالت چوبی دست دوم نسبت به انواع نو آن دارای مزیت هایی است که در زیر چند نمونه از این مزیت ها را نام می بریم.

  1. اولین و مهمترین مزیت استفاده از پالت چوبی دست دوم، صرفه جویی در قطع درختان است. از آنجایی که مواد اولیه این نوع پالت چوبی از چوب درختان تهیه می شود، استفاده از انواع دست دوم آن به طبیعت کمک شایانی می کند و این عمل به حفاظت محیط زیست کمک می کند.
  2. پالت چوبی دست دوم بسیار کم هزینه تر از پالت چوبی نو هستند.
  3. توانایی خرید تعداد بالا پالت چوبی (به دلیل هزینه کمتر)
  4. معمولا از پالت چوبی دست دوم برای خلاقیت بیشتر استفاده می کنند. از پالت چوبی دست دوم می توان برای ساخت وسایل زیبا و کاربردی با هزینه پایین استفاده کرد
  5. استفاده از این پالت چوبی دست دوم در کشورهای آسیایی و اروپایی رایج هستند.
  6. دارای کیفیت مشابه با پالت چوبی نو
چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

ساخت و ایجاد پالت چوبی به دو صورت اتوماتیک و دستی صورت می گیرد. در تولید دستی پالت چوبی شما به میخ،  یک چکش، اره مناسب برای برش  (اره دستی، اره، اره میتر، و غیره) و تخته نیاز دارید.

ابتدا تمام تخته ها را به یک اندازه برش می دهیم. ( طول هر کدام باید کمی کمتر از 32 اینچ باشد). برای ساخت یک پالت حداقل به 14 تخته نیاز داریم. سه تخته در قسمت زیرین پالت چوبی قرار می دهیم، سه تخته را به صورت طولی بر روی تخته های زیرین پالت گذاشته و آنها را وصل می کنیم. و برای قسمت بالای پالت به حداقل 8 تخته نیاز داریم. این تخته ها را کنار هم با میخ به پایه ها (سه تخته ای که به صورت طولی قرار دادیم) وصل می کنیم. برای پالت چوبی کاملا چسبیده به جای 8 پالت از 9 پالت برای سطح آن استفاده می شود. ساخت پالت چوبی به صورت دستی معمولا برای ساخت  تعداد کم و برای استفاده های شخصی به کار می رود.

اما برای ساخت پالت چوبی در تعداد زیاد از دستگاه های مخصوص به این کار استفاده می شود. در واقع با پیشرفت علم و تکنولوژی ساخت پالت های چوبی نیز به صورت اتوماتیک و با استفاده از ماشین آلات پیشرفته انجام می شود.

 

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

استانداردهای جهانی پالت چوبی

برای خرید پالت چوبی مطمئن و با کیفیت باید به اطلاعات و استانداردهای جهانی که بر روی پالت چوبی حک شده است دقت کنید در اینجا به این موارد در مورد پالت چوبی اشاره می کنیم.

1.      استانداردهای NPPO/IPPC

بیشتر شرکت ها در حال ساخت پالت چوبی یک بار مصرف و یا استفاده از عملیات حرارتی به جای بخور و متیل بروماید هستند. پالت چوبی در حال حاضر نیاز به آرم IPPC دارد که نشان دهنده این است که پالت حرارت دیده و یا با متیل بروماید ضد عفونی شده است.

استاندارد از 2 حرف کد کشور (XX)، یک شماره منحصر به فرد (000) که توسط سازمان ملی حفاظت گیاه (NPPO) تعیین شده، HT برای پالت چوبی که تحت عملیات حرارتی قرار گرفته و یا MB  برای آن دسته پالت چوبی که با متیل بروماید ضد عفونی شده و DB به معنی کنده شدن پوست پالت چوبی، تشکیل شده است.

 

2.      مواد استفاده شده در پالت چوبی

لوگویی که در شکل بالا نشان داده شده است نشان می دهد که  این پالت چوبی اصطلاحا  debarked (پوست کنده) شده، تحت عملیات حرارتی قرار گرفته و در ایالات متحده آمریکا تولید شده است. برخی کدهای اضافی دیگری نیز در پالت چوبی وجود دارد اما یکی از مهم ترین و اصلی ترین آنها ضد عفونی از طریق متیل برومید( MB ) است.  هنگامی که پالت چوبی مورد نظر شما فاقد لوگوی IPPC است، بدین معنی است که نباید از آن پالت چوبی استفاده کنید. البته این امکان وجود دارد که پالت چوبی بدون لوگو نیز کاملا برای استفاده امن باشد، یعنی ممکن است پالت چوبی با مواد شیمیایی ضد عفونی شده باشد.

مشکل دیگر موادی است که در پالت چوبی استفاده شده است. او به شخصه در مقابل پالت چوبی چرب و پالت چوبی تمیز بسیار دقیق هستم. زیرا در این نوع پالت چوبی موادی استفاده شده که ممکن است از استحکام آنها بکاهد.

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

پالت چوبی به دلیل مزایای زیادی که دارد بسیار مورد توجه است. استفاده از پالت چوبی در سراسر جهان رایج و مرسوم است. به خصوص در کشورهای اروپایی و آمریکایی. مهم ترین دلایل و پر مصرف ترین مناطق در دنیا که از پالت چوبی استفاده می کنند، در این مقاله به صورت مختصر ارائه شده است.

 

مزایای استفاده از پالت چوبی

  1. چوب یک محصول در دسترس و 100٪ تجدید پذیر، قابل بازیافت و قابل استفاده مجدد است. پالت های جایگزین بیشتر از نفت و گاز ساخته شده اند، و سوخت های فسیلی محدود هستند.
  2. بیش از 1.8 میلیارد پالت هرروزه در ایالات متحده تولید می شود. نود و سه درصد از این پالت ها، پالت چوبی هستند. این رقم شامل استفاده های زیاد پالت در حمل و نقل کشتیرانی نمی شود. بیش از 400 میلیارد $ تجارت در آمریکا، هر ساله در ظروف و پالت چوبی صادر می شود.
  3. ارزش اقتصادی جنگل ها غیر قابل باور است. بازدید کنندگان به تنهایی در زمین های تحت مدیریت سازمان جنگلداری ایالات متحده بیش از13 بیلیون $ در سال 2012 صرف کرده اند، و صنعت تولیدات جنگلی حدود 900،000 نفر را استخدام کرد. جنگل های ملی و مراتع 20 درصد از آب پاک ارائه شده در کشور، که حدودا مقداری معادل $ 27 بیلیون در هر سال است را فراهم می کنند. (انتشار اخبار سازمان جنگلداری ایالات متحده 21 مارس 2013).
  4. درست مثل صنعت پالت، مدیریت جنگل و مالکیت نیز می تواند یک کسب و کار خانوادگی باشد. در واقع، بیش از 56 درصد از جنگل های آمریکا متعلق به بخش خصوصی است. بسیاری از این جنگل ها متعلق به خانواده ها است. آنها در حال استفاده از شیوه های مدیریت جنگل برای انتقال این ارزش به نسل آینده هستند. (حقایق سرگرم کننده انجمن جنگل و کاغذ آمریکا)
  5. با توجه به فدراسیون اروپایی پالت چوبی و تولید کنندگان بسته بندی (FEFPEB) بیش از سه میلیارد پالت چوبی در اتحادیه اروپا، 1 میلیارد دستگاه بسته بندی سبک و چندین میلیارد واحد بسته بندی چوب های صنعتی در هر سال مورد استفاده است. بدین معنی که بسته بندی به طور کامل منطبق بر طبیعت است.
چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

برای استفاده از پالت چوبی، ایده های خلاقانه بسیاری وجود دارد. در اینجا ما به 20 نمونه از آنها اشاره می کنیم.

  1. استفاده از پالت چوبی برای نگهداری اشیاء منزل
  2. استفاده از پالت چوبی برای ساخت میز
  3. ساخت خانه حیوانات با استفاده از پالت چوبی
  4. ساخت تخت خواب از پالت چوبی
  5. خلق صندلی های پالتی
  6. استفاده از پالت چوبی به عنوان گلدان
  7. ساخت مبلمان با استفاده از پالت چوبی
  8. ایجاد یک راه پله تزئینی
  9. ساخت جا کفشی با استفاده از پالت چوبی
  10. خلق میز تلوزیون از پالت چوبی نو و پالت چوبی دست دوم

  11. ساخت وسایل بازی چون تاپ
  12. ایجاد محلی برای غذای حیوانات
  13. ساخت سرسره
  14. خلق تابلو راهنما
  15. ساخت خانه های پالتی
  16. استفاده از پالت چوبی به عنوان کتابخانه
  17. تزئین دیوار منازل
  18. استفاده از پالت چوبی به عنوان لوسترهای تژئینی برای ایجاد نور
  19. خلق قاب عکس های دیواری
  20. استفاده از پالت چوبی به عنوان محلی برای نقاشی و خلق تابلوهای نقاشی چوبی

 



چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

از آنجا که پالت چوبی چندین بار برای طیف وسیعی از مواد مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مستعد تجمع آلودگی است. اولین گام انتخاب یک پالت چوبی ، سنجش آلودگی آن است. بهتر است پالت های چوبی کثیف و آلوده را دور بیاندازیم و پالت های چوبی تمیز را نگه داریم.

زمانی که پالت چوبی را جدا کردید، گام بعدی این است که علائم موجود در دو طرف پالت چوبی را بررسی کنید. اگر هیچ عدد، کلمه، و یا علامت مهر، نام تجاری، علامت قلم، و یا نقاشی بر روی دو طرف پالت چوبی نبود، شما به احتمال زیاد یک پالت چوبی سالم و تمیز پیدا کرده اید.

به جز آرم شرکت، سایر نشانه گذاری های رسمی، در دو طرف پالت چوبی اغلب به معنای این است که پالت چوبی در سطح بین المللی حمل می شود. به همراه چند کاراکتر مخفف کشور مبدا و شماره ثبت، دو چیز هست که در پیدا کردن نشانه گذاری در کنار پالت چوبی وجود دارد و شما باید به آنها دقت کنید:

1) آرم IPPC: اگر پالت چوبی شما از خارج از کشور وارد شده و بدون این علامت است. شما نخواهید دانست که استفاده از این پالت در چه زمینه ای بوده و به چه روشی محافظت شده است.

 2) کد درمان: به طور معمول در مرکز پایین تر از علامت قرار دارد، این دو تا چهار حرف کد نشان می دهد که برای محافظت از پالت از چه روشی استفاده شده است.

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

 پالت، که گاهی اوقات به اشتباه غلتکگاه نامیده می شود، یک ساختار حمل و نقل مسطح است که محصولات را هنگامی که توسط یک جرثقیل، جک پالت، لودر جلو، محافظ کار و یا سایر دستگاه های بالا برنده، برداشته می شوند در یک حالت پایدار نگه می دارد.     

 از زمان اختراع پالت چوبی در قرن بیستم، استفاده از آن به طور چشمگیری جایگزین شکل های قدیمی مانند جعبه های چوبی و بشکه های چوبی شد. در حالی که اکثر پالت ها، پالت چوبی هستند، پالت ممکن است از پلاستیک، فلز، کاغذ، و یا مواد بازیافتی ساخته شوند. هر ماده دارای مزایا و معایب نسبت به سایر مواد است.

 

بررسی اجمالی

حمل و نقل کانتینری موجب استفاده از پالت شده است. اکثر پالت ها به راحتی می توانند 1000 کیلوگرم بار را حمل کنند. امروزه، بیش از نیم میلیارد پالت در هر سال ساخته شده و حدود دو میلیارد پالت در سراسر ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفته است.

حرکت در طبقات مسطح، گسترده، محکم راحت است: بتن بسیار عالی است. بزرگترین سرمایه گذاری هایی که به استفاده از پالت اقتصادی نیاز دارند در ساخت و ساز ساختمان تجاری یا صنعتی می باشد. عبور از درب و ساختمان باید امکانپذیر باشد. برای کمک به این موضوع، برخی از استانداردهای اخیر پالت چوبی (پالت اروپایی و ارتش ایالات متحده در سایز 35 × 45.5 اینچ یا 889 × 1156 میلی متر) طوری طراحی شده اند که بتوانند از درب های استاندارد عبور کنند.

فقدان یک استاندارد بین المللی برای پالت چوبی باعث ایجاد هزینه های مداوم قابل توجهی در تجارت بین الملل می شود.  یک استاندارد مشکل است به دلیل طیف گسترده ای از نیازهای پالت استاندارد که نیازمند اقناع شدن است: درگاه عبور، اتصالات ظروف استاندارد، و پایین آوردن هزینه های کار.

 

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

در اندازه گیری پالت چوبی دو عدد مطرح می شود که عدد اول طول استرینگر است و دومی طول تخته های کف است. در این مقاله برخی از استانداردهای ابعاد پالت چوبی را مطرح می کنیم.

پالت های چوبی دو طرفه برای بلند شدن توسط تخته های کف طراحی شده است. استاندارد پالت آمریکای شمالی ، یا پالت GMA ، عبارت است از تخته های کف 40 اینچ و استرینگرهای 48 اینچ.

در پالت چوبی چهار طرفه، یا پالت چوبی مناسب برای بارگیری های سنگین (یا سیستم های همه منظوره که ممکن است بارگیری های سنگین داشته باشند) بهتر است از تراورس های عمودی سفت و سخت برای بارگیری های سنگین استفاده کنند. این نوع پالت چوبی معمولا سنگین تر، بزرگتر و با دوام تر از پالت دو طرفه است.

size

کاربران پالت چوبی خواستار پالت هایی هستند که به راحتی از ساختمان عبور کنند، در قفس ها جای بگیرند، و در دسترس  لیفتراک و جک پالت باشد و تابع کار در انبار های اتومات باشند.

هیچ استاندارد جهانی برای ابعاد پالت چوبی تعیین نشده است. شرکت ها و سازمان ها از صدها پالت چوبی در اندازه های مختلف در سراسر جهان استفاده می کنند.

سازمان بین المللی استاندارد (ISO) شش اندازه پالت چوبی را به تصویب رسانده، که به طور مفصل در ISO استاندارد 6780 ارائه شده است.

ابعاد اصلی و میزان تحمل

ابعاد

(L * W)  میلی متر

ابعاد

(L * W )  اینچ

طبقه هدر رفته، ظرف ISO

منطقه مورد استفاده

1016 × 1219

40.00 × 48.00

3.7٪

(20 پالت در 40فوت ISO)

شمال آمریکا

1000 × 1200

39.37 × 47.24

6.7%

آسیا و اروپا:مشابه 40" × 48"

1165 × 1165

45.9 × 45.9

8.1%

استرالیا

1067 × 1067

42.00 × 42.00

11.5%

شمال آریکا، اروپا و آسیا

1100 × 1100

43.30 × 43.30

14%

آسیا

800 × 1200

31.50 × 47.24

15.2%

اروپا؛ متناسب با اکثر درگاه ها

چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

پالت چوبی دارای انواع متفاوتی است، اما پالت چوبی به دو دسته بسیار گسترده پالت چوبی "استرینگر" و  پالت چوبی "بلوک" تقسیم می شود. بسته های نرم افزاری متعددی برای کمک به پالت ساز در طراحی پالت چوبی مناسب برای یک بار خاص، و ارزیابی گزینه های چوبی جهت کاهش هزینه وجود دارد.

پالت چوبی استرینگر

پالت چوبی استرینگر از یک قاب متشکل از سه یا تعداد بیشتری قطعات موازی، تخته و الوار (به نام تراورس). تخته های کفی  روی این تراورس ها قرار می گیرند قرار می گیرند و پالت چوبی را تشکیل می دهند. پالت چوبی استرینگر می تواند دارای یک بریدگی باشد که اجازه ورود چهار طرفه را می دهد.

stringer

پالت چوبی بلوک

پالت چوبی بلوک معمولا قوی تر از پالت چوبی استرینگر است. پالت چوبی بلوک از هردو استرینگر های افقی و عمودی به منظور تسهیل حمل کارآمد استفاده می کند. یک پالت چوبی بلوک نیز به عنوان یک پالت چوبی "چهار طرفه" شناخته شده است، چرا که یک بالابرنده پالت ممکن است از هر طرف آن را حرکت دهد.

block

پالت چوبی بر مبنای محیط

تمام پالت های چوبی استرینگر و برخی از پالت های چوبی بلوک "بر مبنای یک پایه هستند،" یعنی تخته های پایین گرا به یک جهت راهنمایی می کنند. در حالی که حمل تجهیزات خودکار می تواند برای این منظور طراحی شده باشد، اغلب این عمل می تواند سریع تر و موثر باشد اگر لبه های زیرین پالت چوبی در هر دو جهت تخته های شیب دار به سمت پایین داشته باشد.

بهبود کیفیت

کم هزینه دار ترین راه برای بهبود کیفیت یک پالت چوبی معمولا تخصیص دادن چنگال های بهتر است. با پالت غیر چوبی، ضریب اصطکاک کنترل شده اغلب برای جلوگیری لغزش پالت از چنگال و قفسه مفید تر است. پالت های استیفر بسیار با دوام تر هستند، و به راحتی توسط اتوماسیون جابه جا می شوند. اگر یک پالت نیاز به برداشته شدن از هر چهار طرف نداشته باشد، پالت دو طرفه با تراورس های بدون بریدگی، با مزایای استحکام وقدرت بیشتر ممکن است استفاده شود.

عناوین آخرین مطالب وبلاگ
چگونه یک پالت چوبی با اندازه مناسب انتخاب کنیم؟
فرآیند تولید پالت چوبی
از مزایای داشتن تامین کنندگان متعدد پالت چوبی چیست؟
مقایسه اجاره پالت چوبی با خرید پالت چوبی
چگونه از تخریب پالت چوبی جلوگیری کنید؟
چرا پالت چوبی از ترکیب چوب های مختلف ساخته شده اند؟
چرا قیمت پالت چوبی بازتاب مستقیم بازار ساختمان است؟
عملیات حرارتی در پالت چوبی و مزایای آن
عرضه و تقاضا: چگونه بازار پالت چوبی تحت تاثیرصنایع دیگر است؟
IPPC چیست و چه نقشی در صنعت پالت چوبی دارد؟
عرضه و تقاضا: چگونه بازار پالت چوبی تحت تاثیرصنایع دیگر است؟
سایت پالت چوبی فعال در زمینه خرید و فروش انواع پالت چوبی نو و پالت چوبی دست دوم
آیا جایگزینی برای پالت چوبی به منظور انتقال کالا وجود دارد؟
صنایع رقیب پالت چوبی در تهیه چوب درجه پایین
عوامل موثر در قیمت پالت چوبی
تاثیر KPI پالت چوبی بر تجارت شما
5 راه آسان برای بازیافت پالت چوبی
عرضه کننده پالت چوبی چگونه می تواند در پول و زمان شما صرفه جویی کند؟
انتخاب چوب برای تولید پالت چوبی
ساخت میز با استفاده از پالت چوبی